Renaud II, comte de Clermont, concède aux moines de St-Martin l'église de Viarmes et la dîme que Nivelon de Pierrefonds et son fils Dreux, ses vassaux, leur ont donnée ; il exempte du péage de Luzarches tout ce qui appartient aux moines, et leur fait don de moitié de la dîme de Lassy.

  • A Original perdu.
  • B Copie de 1209, Arch. nat., LL 1351, fol. 109, collationnée sur A, dont le sceau avait disparu, et complétée de la partie finale.
  • C Copie du xvie siècle, Arch. nat., LL 1353, fol. 137'.
  • a Recueil des chartes et documents de l’abbaye de Saint-Martin des Champs, monastère parisien, éd. Joseph Depoin, Ligugé, 1913-1921.
D'après a.

Notum sit omnibus p. et f. quod ego Rainaldus de Claromonte408 pro salute anime mee et antecessorum et posterorum meorum concedo monachis Sti Martini de Campis ecclesiam de Vuirma409 et decimam quam Nevelo de Petrefonte et Drogo filius ejus, de me tenentes, predictis monachis donaverunt. Ego quoque, de mea parte, do et concedo pedagium quod dicitur transversum de Lusarchis409, de omnibus que pertinent ad domum Sti Martini, et medietatem decime de Laci409. Quod ut ratum sit et firmum maneat, carta sigillata et testibus subnotatis, qui presentes fuerunt, confirmo et corroboro. Testes autem sunt : Petrus de Pratis et Josbertus frater ejus, Odo de Angivillari393, Odo de Chauferi409, Theobaldus de Maignil335, Galterius de Auneio410, Balduinus de Castellis, Paganus Marescallus, Rodulfus de Ossiri398.