Lettres du roi d'Angleterre Henri VI, à l'effet d'indemniser le prieuré de la démolition d'édifices pour la fondation du château et basse-cour de Saint-Germain.
- B Arch. nat., T* 6716, fol. 5.
- a Le prieuré de Saint-Germain-en-Laye : origines et cartulaire, éd. Joseph Depoin, Versailles, 1895.
Henry par la grâce de Dieu roy de France et d'Angleterre, à noz amez et féaulx gens de noz comptes et tresoriers à Paris, salut et dilection.
Reçeue avons humble supplicacion de noz bien amez les religieux et moynes de St. Germain en Laye, contenant que comme ilz ayent droit de prendre et percepvoir par chacun an sur nostre recepte de Paris la somme de vingt et une livres parisis... xiii liv. pour la fondacion de leur église et vii livres en recompensation de certains heritaiges pieça demoliz pour la fondacion de nostre chastel et basse court dud. S. Germain, et dont ilz leur en est deub d'arreraiges quatre ans... que les gens de noz comptes... different à faire payer... aud. supplians, parce qu'il dit que led. S. Germain en Laye est de la conqueste fete par nostre tres cher et tres amé oncle Jehan, regent nostre royaume de France, de Bedford, qui est en leur très grand grief, prejudice et domaige et ou retardement du saint service divin qui chacun jour est celebré dans leur eglise... Nous vous mandons que... les faciez payer et contenter de tout ce qui leur peut estre deu... nonobstant que led. S.Germain soit de la conqueste fete par nostre dit oncle...
Donné à Paris le