École des chartes » ELEC » Correspondance d'Antoine Du Bourg » Année 1536 » François Ier et Jean Breton à Antoine Du Bourg

François Ier et Jean Breton à Antoine Du Bourg

. — Valence

1. Renforts en hommes et en vin pour la garnison de Turin. 2. Arrivée de 200 soldats d’infanterie qui se dirigent vers Lyon et qui doivent être arrêtés et punis s’ils n’ont pas de congé. 3. Accusé de réception de la lettre du chancelier en date du 7 août et ordre donné au cardinal de Tournon d’aller à Lyon.

  • Orig. jadis scellé d’un cachet de cire rouge au verso. Arch. nat., J 965, dossier 5, pièce n° 5, 20,3 cm x 28,7 cm, papier, 1 page.
[adresse au dos] À monsr le chancellier.

Monsr le Chancelier,

[1.] Vous savez de combien il est requis et necessaire de user de dilligence au reffreschissement de gens et de vins de la garnison qui est en la ville de Thurin, par quoy je vous prie faire dilligenter de recouvrer les bestes et bottes de cuyr qu’il fault pour porter led. vin. Et me faictes savoir si monsr de Humieres vous aura escript si l’on pourra trouver led. vin a Ambrun et es environs ou non, car s’il n’y avoit ordre d’en prandre la, il fauldra que vous regardiez ou l’on en pourra recouvrer d’ailleurs.

[2.] Au demourant, pour ce que led. sr de Humieres m’a fait savoir du vme de ce moys qu’il estoit sorty de Thurin ung nombre de gens de pyé jusques à bien deux cens qui ont prins le chemyn du Bourg d’Uysant pour aller droit à Lyon, je vous prie incontinant donner ordre que s’ilz passent en ma ville de Lyon, ilz soient prins et arrestez affin que s’ilz n’ont congié de leur cappitaine, ilz soient pugniz de telle pugnicion que ont esté les autres qui se sont en ceste sorte partiz de leur enseigne sans led. congié. En quoy faisant, vous me ferez service tres agreable.

Priant Dieu, Monsr le Chancellier, qu’il vous ayt en sa saincte et digne garde.

Escript a Vallance le viiime jour d’aoust mil vc xxxvi.

Françoys.

Monsr le Chancellier,

[3] Depuis ceste lettre escripte j’ay receu la votre du viie de ce moys, par laquelle ay veu l’ordre que avez donnee à la depesche du sr d’Alas pour aller a Thurin, aussi au faict de l’estappe pour la bende du sr de Canaples dont j’ay esté tres aise. Au regard du cardinal de Tournon dont m’escripvez, je vouz advise que je luy manday hier s’en aller à Lyon, ce que je suys seur qu’il fera.

Breton.

[note dorsale, d’une écriture contemporaine] Le roy pour le faict du reffreschissement de Thurin.